O mně...

Chovatelem holubů jsem již od dětských let a asi jako většina holubářů jsem vystřídal hodně plemen holubů. Nejvíce mě vždy ale zaujali Staváci. Měl jsem hodně druhů barevných rázů, ale králové byli vždy černí sedlatí, tyto jsem měl mnoho let. Je mi 68 let, tak vím, jak mi létali, když mi bylo deset let a jak po stálém šlechtění, barvy, lesku, kresby létají nyní. Když jsem se před čtyřmi lety dozvěděl o Chebských strakách, věděl jsem hned, že je musím mít. A od té doby je také mám. Líbí se mi jejich životaschopnost, chuť do letu a temperament. Jejich let je trochu jiný než u Staváků, ale bouchat a to hodně a stavět umí také. Létají tak, že mi dělají okruhy okolo domu a létají i dál, že je nevidím. Když zaslechnu bouchání, tak vím, že se vrací. U nich to není let na povel, oni do toho jdou sami podle chuti. Protože jsem v dost husté zástavbě, tak si mohu nechat jen osm až devět párů kvůli sousedům. Radši jich mám méně, ale volně celý rok, protože tento holub do voliéry určitě nepatří. Pro něj by to bylo přímo utrpení. Tímto si myslím, že jsem o tomto plemenu holubů zkráceně řekl vše.

Kontakt: pruchajchov@seznam.cz


Komentáře

Oblíbené příspěvky